Jak upravit Fabii 1.2 HTP?
Zdravím všechny lidi kteří vlastní již zmíněnou Fabii 1.2HTP ať už jí máte z jakéhokoliv důvodu , třeba já jsem si koupil 1.2 htp protože po řidičkém průkazu to bylo moje první auto a vlastním ho již 10 let a v průběhu let jsem jí upravil vzhledově do obrazu svého.
Samozřejmě jsem si nehrál na žádný "rychle a zběsile", upravuji jen vzhledově protože vím že auto má 40kw takže tam nedávám zbytečnosti .
Lidé co už se rozhodli upravit HTP po motorové stránce tak je neodsuzuji!
Jak je známe u HTP je katalyzátor příliš blízko u hlavy motoru proto se olej přehřívá.
Nejčastější závadou je ztráta stability volnoběhu, protože se začnou podpalovat výfukové ventily. Příčina? Karbon v oleji zablokuje zdvihátka.
Tím že jsem v 186000km repasoval hlavu a výměnil výfukové ventily + rozvody, kterým nic nebylo jen kdyz už to bylo rozebráný aby to bylo hotové vše.
Rozhodl jsem se s kamarádem co vlastní servis místo katalyzátoru vyrobit svody s funkčníma Lamdasondama. Abych předeslal opětovním podpálení ventilů.
Reakce na plyn super , krásně táhne od spoda a je to opravdu znát jak to je otevřené, určitě se vyplatí místo vymyšlení kravin jako chip u HTP , který vám tak zvedne o 3kw. Udělejte tohle a nechte odstranit katalyzátor a vyrobit si svody .U HTP každý koník na víc je znát.
Špatnou zkušenost mam i s sportovním filtrem , klasickou hruškou , spíš aby to dobře jelo , mi přišlo že to jede ještě hůře.
Jelikož na 40kw se nevyrábí KN sportovní vložka do airboxu, která funguje opravdu skvěle tak ten kužel nemá cenu kupovat.
Jediný kit co by měl splňovat účinnost jsem našel na německých stránkách ZDE
Rekapitulace:
- Odstranění katalyzátoru - nahradit ho svodama
- středový tlumič výfuku nahradit rezonátorem
- Koncový tlumič nahradit funkčním laděným výfukem např. REMUS/SEBRING
Tyhle úpravy jsou dobrý základ k tomu aby vám auto jelo o něco lépe!
Teď si říkáte kde uděláte EMISE ?
Máte 2 možnosti, buď vyměňovat výfuk za originální i kvůli STK a nebo najít kdo vám udělá EMISE . U Prahy je emisárna, která nechává procházet úplně každý auto , údajně to dělá proto protože nesouhlasí s emisníma normama u nových aut . Ještě za to chce o 300kč méně než na normálních emisích.
Jak předejít podpálení ventilů?
Doporučuje se často měnit olej a to o dost dříve než v 15000km , někdo to mění po 8-10000km kvůli tomu jak ke blízko katalyzátor u hlavy tak se olej přehřívá a vzniká v něm karbon. Za mě je to dalším faktorem to jak je blízko katalyzátor tak se neodvádí všechny spaliny přes výfuk,ale část se vrací zpět do hlavy a tím se podpálí ventily.
Základem u HTP je to pořádně vytáčet, já běžně řadím přes 3500t./otač. , lidi hlavně důchodci co to podtáčejí a jedou na 3.rychlost 20-30km/h tak u těchto HTP se to podpálení ventilů stane ještě dříve. U nás v servisu jsou běžně Fabie co mají najeto 60 000km.
Jestli chcete udělat dobrý krok pro údržbu mohu doporučit SADU BG , 3 plechovky jedna je na nalití do skoro prázdné nádrže na vyčištění paliv.systému.
Druhá plechovka se lije do starého oleje , necháte auto běžet 15minut , vypustíte olej a pak až budete dolívat nový olej tak k tomu přidáte třetí plechovku.
- Navrací motoru plný výkon, snižuje spotřebu a speciální syntetická látka vytváří polituru na ventilech, která oddaluje novou tvorbu karbonových úsad.
- Odstraní tvrdé úsady z pístních kroužků a hlavy válce. Navrátí motoru plný výkon.
- Účinně odstraní úsady ze vstřikovačů, zajistí správné mísení paliva se vzduchem a vrátí motoru výkon.
